8 Home Remedies for Veins Varicose You May Not Have Heard of



Urat varikos adalah masalah yang biasa diketengahkan oleh urat-urat yang luar biasa besar berhampiran permukaan kulit, paling kerap pada betis dan peha. Mereka biasanya berlaku apabila urat membina tembok yang lemah atau injap yang berfungsi dengan baik, yang mengawal aliran darah. Menurut Jabatan Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia A.S., urat varikos menjejaskan kira-kira 25% wanita dan 10% lelaki. Urat varikos boleh menyebabkan rasa sakit, keletihan, kegelisahan, dan perasaan membakar, berdenyut, kesemutan, atau berat di kaki. Kemunculan urat membengkak juga menjadi kebimbangan utama bagi ramai orang. Penyebab umum vena varikos adalah keturunan, persekitaran kerja di mana banyak berdiri diperlukan, obesiti, pil kawalan kelahiran, sembelit dan perubahan hormon dalam badan semasa mengandung, akil baligh, dan menopaus. Rawatan standard untuk vena varikos, baik perubatan dan pembedahan, boleh agak mahal. Mujurlah, terdapat pelbagai ubat-ubatan rumah kos efektif yang boleh mengurangkan keterukan varises dan juga mengurangkan beberapa ketidakselesaan yang boleh menyebabkan mereka. Berikut adalah 8 remedi rumah untuk vena varikos yang anda tidak pernah dengar.

1. APPLE CIDER VINEGAR.
Cuka cider epal adalah rawatan yang sangat berkesan untuk vena varikos. Ia adalah produk pembersihan badan semula jadi dan juga meningkatkan aliran darah dan peredaran. Apabila darah mula mengalir secara semulajadi, berat dan pembengkakan vena varikos akan berkurangan. Sapukan cuka sari cili yang tidak disentuh pada kulit di atas urat varicose dan urut dengan urut di kawasan itu. Lakukan ini setiap hari sebelum tidur dan sekali lagi pada keesokan harinya. Ikuti ubat ini selama beberapa bulan untuk mengurangkan saiz varises.

2. CAYENNE PEPPER.
Lada Cayenne dianggap sebagai rawatan keajaiban untuk urat varikos. Lada Cayenne adalah sumber yang kaya dengan vitamin C dan bioflavonoid, yang meningkatkan peredaran darah dan memudahkan kesakitan pembuluh darah yang sesak.
-Add satu sendok teh serbuk lada cayenne ke secawan air panas dan kacau dengan baik.
-Masukkan campuran ini tiga kali sehari selama satu atau dua bulan.

3. MINYAK MINYAK.
Meningkatkan peredaran darah adalah penting untuk merawat varises. Mengurut kulit dengan minyak zaitun boleh membantu meningkatkan peredaran dan mengurangkan kesakitan dan keradangan. Campuran jumlah minyak zaitun dan vitamin E yang sama rata dan ayamnya sedikit. Urut urat dengan minyak hangat selama beberapa minit. Lakukan ini dua kali sehari selama satu hingga dua bulan.

4. GARLIC.
Bawang putih sangat baik untuk mengurangkan keradangan dan gejala varises. Ia juga membantu memecahkan toksin berbahaya dalam saluran darah dan meningkatkan peredaran.
. Kacau sehingga enam ulas bawang putih dan masukkannya ke dalam balang kaca yang bersih.
Ekstrak jus dari tiga oren dan masukkannya ke balang. Juga tambah dua sudu minyak zaitun.
-Masukkan campuran itu selama kira-kira 12 jam.
-Shake jar dan kemudian letakkan beberapa tetes penyelesaian pada jari-jari anda. Urut urat radang dengan penyelesaian dalam gerakan pekeliling selama 15 minit.
-Buang kawasan itu dengan kain katun dan tinggalkannya dalam semalam.
-Repeat harian selama beberapa bulan.

5. BROCHURE BUTCHER.
Penyapu tukang jagung sangat baik untuk melegakan sakit dan ketidakselesaan urat varikos. Herba ini mengandungi sebatian yang dikenali sebagai ruscogenin (RUS) dan membantu mengurangkan keradangan semasa membendung urat.
-Mengambil suplemen penyapu 100 mg tiga kali sehari. Diciptakan dari akar dan benih tumbuhan, suplemen penyapu daging mempunyai vitamin B dan C bersama dengan kalsium, kromium, magnesium, mangan, kalium, selenium, silikon dan zink.
- Ini nutrien akan membantu mengetatkan, memperkuat dan mengurangkan keradangan dalam urat serta meningkatkan aliran darah ke atas kaki.

6. WITCH HAZEL.
Hazel penyihir adalah hebat untuk menguatkan saluran darah dan mengurangkan gejala varises. Selain daripada menjadi astringen, ia juga mengandungi asid gallis dan minyak sessential yang membantu mengurangkan bengkak dan kesakitan yang berkaitan dengan urat varikos.
-Menggunakan kain lap di hazel penyihir dan letakkan di kawasan yang terjejas. Lakukan ini dua atau tiga kali sehari selama satu atau dua bulan.
-Semua, isi tab dengan air suam dan tambah 10 hingga 20 tetes hazel penyihir suling. Rendam kaki anda dalam larutan selama sekurang-kurangnya 15 minit. Kemudian basuh kaki anda dengan air bersih dan patahkannya kering.
-Perikan ubat ini sekali sehari selama satu atau dua bulan.

7. SEJARAH HORSE CHESTNUT.
Biji chestnut kuda telah digunakan untuk peringkat umur dalam rawatan varises. Biji chestnut kuda mempunyai kesan anti-radang dan anti-bengkak yang boleh meningkatkan 'nada vena', serta mengurangkan penampilan vena varikos. Ekstrak biji chestnut kuda mempunyai sebatian yang dipanggil aescin yang meningkatkan kekuatan elastik urat dan menghalang pembebasan enzim yang merosakkan dinding kapilari. Gel benih kuda kuda terdapat di kebanyakan pasaran. Gunakan gel secara luaran di kawasan yang terkena dua kali sehari.

Comments

Popular posts from this blog

8 manfaat kesihatan makan kacang

8 remedi semula jadi untuk kembung perut dan gas